Slik lanserer du en abonnementstjeneste for bedriften din i 2024

Abonnementstjenester

Del artikkelen

Grunnen til at du leser denne bloggen nå er fordi du er interessert i å starte en abonnementstjeneste, og da har du kommet riktig sted, det er akkurat det Sharefox gjør.

Så la oss dykke ned i det. Vi har laget et kort cheat sheet om hvordan du starter, som du kan lese nedenfor i dette blogginnlegget.

1. Finn din idé til ditt abonnement

Det spiller ingen rolle om du starter fra bunnen av eller allerede har et vellykket merke, å ta i bruk en abonnementsmodell er en fin måte å legge til en gjentakende inntektsstrøm. Kanskje du er i friluftsutstyrsbransjen eller eier en større franchise av klær, en god idé er der hvor det hele starter.

2. Velg ut produktene til din abonnementstjeneste

Velg produktene du vil tilby kundene dine å abonnere på. Tenk på hvilke varer i katalogen din som vil skape mest inntekt eller er best egnet for en abonnementstjeneste. Tenk på hvordan du kan levere varer eller lage en selvbetjentløsning. Tenk på å ta flotte bilder til nettstedet ditt.

3. Sett en pris på ditt abonnement

Du kan ha ulike nivåer av abonnementsprodukter og varianter av tjenestetilbud. Finn prisen som passer dine behov. Husk at du kan tilby en lavere pris sammenlignet med tradisjonelle engangssalg, noe som gjør tilbudet ditt mye mer attraktivt.

4. Bygg ditt nettsted og administrasjonsverktøy

Nå er det på tide å bruke de bildene vi nevnte tidligere i denne teksten. Det å bygge nettstedet ditt er ekstremt viktig, og det er viktig å gjøre det riktig. Bruk flotte bilder og beskrivelser, vær tydelig på å vise hva du tilbyr kundene dine. Dette kommer til å være din hovedplattform for salg og interaksjon med kundene dine.

Det er viktig at du skiller mellom en nettbutikk (Frontend) for at kundene dine skal handle, og et adminsystem (backend), for at du skal håndtere bestillinger og sette opp butikken med produkter og priser.

Å bygge et nettsted med de riktige administrasjonsverktøyene som samler inn data fra brukere er enda mer fordelaktig, fordi det lar deg analysere kundeatferd, som å identifisere toppselgere i produktkatalogen din, behovet for å legge til lager, kundefluktfrekvens og så videre. Benytt et system som gir kundene dine all kontroll, det vil si at de gjør alt selv, fra bestilling, til å sjekke vilkår og betingelser til online betaling og utsjekking.

Du kan enkelt bygge et nettsted og få alle administrasjonsverktøyene du trenger med Sharefox.

5. Markedsfør din nye abonnementstjeneste

Nå har ideen din blitt utviklet, du har førsteklasses produkter å leie ut, prisene dine er på topp og du har laget et moderne og intuitivt nettsted for fremtidige registreringer. Nå starter den morsomme delen. Det er på tide å markedsføre merkevaren din. Vår erfaring er at dette er det de fleste av våre kunder glemmer å gjøre, mest fordi det kan føles ut som en skremmende oppgave og de fleste vet ikke helt hvor de skal begynne.

Her er en kort liste over ting du bør vurdere når du skal markedsføre merkevaren din:

  • Vår erfaring er at det faktisk begynner med produktene dine. Bildene og tekstene du tildeler hvert produkt må se profesjonelle og innbydende ut, budskapet må være klart for sluttbrukeren.
  • Bygg e-post-lister over kundene dine og begynn å sende ut nyhetsbrev med tilbud og nyheter.
  • Vær lett å finne. Opprett en tilstedeværelse på nettet. Bygg en side for sosiale medier.
  • Vær søkbar på Google og optimaliser din SEO

Dette er bare noen små steg for hvordan du kommer i gang med markedsføring.

Hvis du ønsker å ta en kort prat om markedsføring, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vi hører mer enn gjerne om din virksomhet og hvordan vi kan hjelpe deg.

Eller hvis du vil lære nøyaktig hva du skal gjøre og hvordan du skal begynne, kan du laste ned vår e-bok. Dette er en flott guide til hvordan du starter en abonnementstjeneste eller bygger på en eksisterende bedrift.

5 enkle trinn ikke sant? Og likevel ikke så lett

Som nevnt tidligere er det mye å vinne ved å flytte konseptet ditt til en abonnementssalgsmodell, men det kan være svært vanskelig å gjøre på egenhånd.

Sharefox er en alt-i-ett-plattform for din abonnementstjeneste, det spiller ingen rolle om du starter fra bunnen av eller allerede har en solid merkevare med en eksisterende og velfungerende nettbutikk. Vi kan hjelpe deg med å komme til neste nivå og implementere et nøkkelferdig utleiesystem som gir deg full kontroll og enkel oversikt over hele tjenesten dine. Det spiller ingen rolle om du har en eksisterende nettside. Bruk vår API eller integrer systemet vårt i din allerede bygde infrastruktur. Sharefox programvaren er ekstremt allsidig og fleksibel.

Som nevnt før bryter vi ned mytene om å gjøre store endringer i din bedrift. Til en svært lav kostnad vil Sharefox raskt implementere hele systemet for deg. Ekspertene våre vil lede deg gjennom hvordan alt fungerer og hjelpe deg med å vokse på veien med vårt Sharefox Academy.

Se noen av kjernefunksjonene i systemet vårt nedenfor.

Bookingsystem

Et tilpassbar bookingsystem for utleie. Ingen koding nødvendig, bare velg fra ferdige maler og gjør den til din egen.

  • En tilpassbar nettbutikk for utleie
  • Produkttilgjengelighet i sanntid
  • Bestillings- og betalingssystem
  • Egnet til å selge, leie eller bestille produkter
  • Digitale kontrakter og vilkår

Administrasjon

Dra nytte av det komplette administrasjonssystemet for å drive og utvide utleievirksomheten din basert på ekte datainnsikt.

  • Dashbord
  • Bestill arkiver
  • Fleksibel prissetting (timer, dager, uker)
  • Kalendere og tidsplaner
  • Aktivitetsrapporter

Inventar

Ha full kontroll over beholdningen din, tilby korrekt informasjon til enhver tid og aldri gå glipp av en kundes bestilling.

  • Spor individuelle enheter
  • Fleksible lagertyper
  • Produktutnyttelsesgrader
  • Tilgjengelighetskalender
  • Tjenestebestillinger

Integrasjoner

Kombiner Sharefox med favorittprogramvaren din for å bygge din unike forretningsmodell.

  • Sporing
  • Brukeridentifikasjon
  • Selvbetjening
  • Markedsføring
  • Regnskap

Mer om vår abonnementsmodell;

Sharefox tilbyr deg en rekke produktabonnementsrelaterte funksjoner som er ment å støtte butikkbrukerne og deg som leder i abonnementsforretningsdrift, fra ordreplassering til ordreoppfylling, gjentakende betalinger eller ordrestenging, for eksempel:

  • Plassering av abonnementsbestilling (f.eks. surfing, legge i handlekurv, handlekurvelementer)
  • Oppfyllelse av abonnementsbestilling (f.eks. spesielle abonnementsstatuser)
  • Abonnementsbytte og abonnementsavslutningsprosesser
  • Gjentakende abonnementsbetalinger
Abonnementstjenester
Abonnementstjenester

Hvis du vil vite hvorfor du bør lansere en abonnementstjeneste les blogginnlegget vårt «Hvorfor starte en abonnementstjeneste«

Hva skal du gjøre nå?

Når du er klar … her er 3 måter vi kan hjelpe deg med å utvikle din utleiebedrift! 

  1. Har du lyst til å utvikle bedriften din i dag? Prøv Sharefox utleiesystem gratis – eller bestill en demo.
  2. Hvis du vil lære mer om Sharefox utleiesystem, lese om trender og nyheter vi deler gratis, besøk bloggen vår eller gå til ressurser i menyen. Her finner du blogginnlegg, kundecase, e-bøker og Sharefox Academy
  3. Følg oss i sosiale medier eller del denne bloggen på Linkedin eller Facebook.

Se flere artikler her

Utleie av verktøy
Artikler

Utleie av verktøy med selvbetjening: Enklere og mer effektivt

Utleie av verktøy med selvbetjening gir både bedrifter og privatpersoner en enkel, fleksibel og tilgjengelig løsning for å leie utstyr når som helst på døgnet. Teknologiske løsninger gjør hele prosessen rask, sikker og effektiv.

Selvbetjening i utleie
Artikler

Selvbetjening i utleie: Skap nye vekstmuligheter

Vi arrangerte et webinar om selvbetjent utleie og de vekstmulighetene det gir for utleiebransjen. Her oppsummerer vi de viktigste innsiktene, og du kan se opptaket av webinaret.

Bygg din egen utleiebedrift nå.

Spørsmål? Ta kontakt med oss eller book en demo.