Målsetting
Gå fra manuell utleiedrift med mye problemer til en digital og effektiv tjeneste innen tilhengerutleie. Øke antall bestillinger med en ny selvbetjeningsmodell som ikke er begrenset til åpningstider.
Resultat
Økte inntekter med en automatisert selvbetjeningsmodell for tilhengerutleie, som er åpen hele dagen.
Nøkkelfunksjoner som ble brukt for tilhengerutleie
Online betaling
Dashbord og rapportering for planlegging av lager og sortiment.
Håndtering av manuelle bestillinger, drop-in og online bookinger.
Om Tilhengersenter Sør
Tilhengersenter Sør er Sør-Norges distributør av tilhengere fra Böckmann, Humbaur, Temared og Brenderup. De tilbyr tilhengere til alle formål, både for private og profesjonelle brukere: hestehengere, maskinhengere, bilhengere, båthengere, godshengere, tipphengere, multihengere, spesialhengere og Muldy-hengere. Tilhengerutleietjenesten til Tilhengersenter Sør var opprinnelig en liten del av det store tilhengersenteret, ettersom de hovedsakelig fokuserte på salg, service og reparasjon av tilhengere.
Utfordringer ved tilhengerutleie for Tilhengersenter Sør
Tilhengersenter Sør vurderte å droppe sine tjenester innen tilhengerutleie på grunn av det lave antallet kunder, lav omsetning og hvor mye bry og arbeid det var å holde oversikt over alt manuelt.
Implementering av Sharefox utleiesystem for tilhengerutleie
I stedet for å droppe tilhengerutleien ønsket de å tilby en helautomatisert selvbetjeningsløsning. I 2020 lanserte Tilhengersenter Sør en ny og heldigital utleietjeneste ved bruk av Sharefox utleiesystem for tilhengerutleie og Sharebox sin selvbetjeningsløsning. Nå er utleietjenesten fullstendig digitalisert, og kundene deres kan leie tilhengere på nettet 24/7 – 365. Kundene bestiller en tilhenger på nettet, godtar vilkårene og betaler, så henter de tilhengeren og returnerer den når de er ferdige med den. De kan til og med hente og returnere tilhengeren utenfor åpningstidene.
Resultater for Tilhengersenter Sør og deres tilhengerutleie
Sharefox utleiesystem for tilhengerutleie og selvbetjeningsmodellen har fullstendig endret og forbedret Tilhengersenter Sør sin virksomhet ved å digitalisere og automatisere tilhengerutleietjenesten. Det har blitt en stor game changer for deres virksomhet. Den selvbetjente og døgnåpne modellen er lønnsom for både Tilhengersenter Sør og deres kunder. Med Tilhengersenter Sørs selvbetjeningsmodell kan kundene bestille og hente når de vil, med lite eller ingen manuelt arbeid fra de ansatte, noe som frigjør dem til å gjøre andre oppgaver. Tilbakemeldingene fra kundene har vært veldig positive.
Tilhengersenter Sør har gått fra å bestå av noen få tilhengere og gjenstander, til å øke raskt og få mer inntekter. Ved å omstrukturere tilhengeruttleietjenesten sin har det gått fra å være en ineffektiv sidetjeneste, til å bli en mye mer lønnsom og viktig del av virksomheten. I stedet for å kun få en håndfull bestillinger per uke, får de nå tre eller flere bestillinger hver dag i den travleste sesongen.