Samle e-postadresser
Å samle e-postadresser med god kvalitet er en nøkkelfaktor. Det finnes flere ulike måter å skaffe e-postadressene til potensielle kunder. Vi anbefaler å teste ut litt ulike metoder for å finne ut hva som fungerer best for din bedrift. Hovedpoenget med denne metoden er å tilby noe av verdi til målgruppen din, slik at de får noe i bytte mot å gi deg sin e-postadresse.
Når vi snakker om noe av verdi for målgruppen så mener vi kunnskap du kan dele, som de vil ha utbytte av. Som utleiebedrift har du mye kunnskap om produktene du leier ut, og hvilket utstyr som egner seg til hvilke aktiviteter. Dette kan være innhold i form av:
- PDF’er
- E-bøker
- Videoer
- Webinar
- Kurs
- Demoer
System for å lagre kontaktinformasjonen til kundene
For å kunne samle e-postadresser er det lurt å benytte et system som gjør dette oversiktlig og enkelt for deg. Vi anbefaler å bruke en løsning som kombinerer følgende:
- Lar deg sette opp skreddersydde landingssider.
- Gir deg muligheten til å sette opp kontaktskjemaer på hjemmesiden.
- Sørg for at du setter deg inn i GDPR og ber om samtykke til å ta kontakt med de som legger igjen e-postadressen sin.
- Kan integreres mot et effektivt system for å lagre e-postadressene.
- Lar seg integrere med løsninger for å drive kommunikasjon mot målgruppen.
Med utleiesystemet Sharefox kan du eksempelvis sette opp målrettede landingssider for å skaffe e-postadresser. Dette kombineres gjerne med e-postmarkedsføringsverkøyet Mailchimp slik at du kan benytte deg av ferdig oppsatte kontaktskjemaer. I Mailchimp kan du lagre kontaktinformasjon og utforme flotte e-postkampanjer, samtidig som du får nyttig statistikk fra de utsendte kampanjene.
Salg
Når du har samlet inn e-postadresser i henhold til GDPR-reglementer er du klar til å kommunisere med de potensielle kundene. De besøkende på landingssiden din har valgt å legge igjen e-postadressen sin fordi de har en interesse for det innholdet du har tilbudt dem gratis. Når du da velger å ta kontakt med kunden din så har de fått et innblikk i kunnskapen din og de stoler mer på deg som en seriøs aktør. Innholdet du kommuniserer med dine kundene og potensielle kunder, kan være alt fra produktnyheter, tips og råd fra ditt fagområde, eller tilbudskampanjer. En god miks av dette gir ofte de beste resultatene.
Nyhetsbrev og mersalg
Nyhetsbrev er et rimelig og nyttig grep for å minne eksisterende kunder og potensielle kunder på at tjenesten din eksisterer. Mange selskaper sitter på en liste over tidligere kunder, men har ikke benyttet seg av denne tilgjengelige muligheten. Her kan det være mye uoppdaget potensiale for å drive mersalg.
For å komme i gang med nyhetsbrev kan du starte med å sende ut nyhetsbrev hvert kvartal. Innhold i nyhetsbrevet kan være for eksempel nyheter i bedriften, nye lanseringer eller nyttige blogginnlegg. Utleiebedriften Leid.no er et eksempel på en bedrift som benytter seg av denne strategien. De produserer blogginnlegg med nyttige tips til sine kunder med for eksempel informasjon om hva de bør tenke på før de skal bruke en tilhenger. Les et av deres blogginnlegg om hva som er viktig å tenke på når du skal leie henger.
Håper du fant denne artikkelen nyttig. Vi har også skrevet om markedsføring for utleiebedrifter generelt. Les mer: Om markedsføring for utleiebedrifter
Sharefox – et komplett utleiesystem
Sharefox utleiesystem er skreddersydd for firmaer som driver med utleie. Med Sharefox kan kundene benytte online booking, ditt firma håndtere drift og inventarstyring, og du kan drive lønnsom e-postmarkedsføring og øke antall utleide produkter.
Hva skal du gjøre nå?
Når du er klar … her er 3 måter vi kan hjelpe deg med å utvikle din utleiebedrift!
- Har du lyst til å utvikle bedriften din i dag? Prøv Sharefox utleiesystem gratis – eller bestill en demo.
- Hvis du vil lære mer om Sharefox utleiesystem, lese om trender og nyheter vi deler gratis, besøk bloggen vår eller gå til ressurser i menyen. Her finner du blogginnlegg, kundecase, e-bøker og Sharefox Academy.
- Følg oss i sosiale medier eller del denne bloggen på Linkedin eller Facebook.