Admin i Sharefox: Hvordan forstå din administrasjonsside

Admin i Sharefox utleiesystem

Lær om hvordan du best mulig kan bruke din Sharefox administrasjonsside. I denne artikkelen finner du en oversikt over de ulike verktøyene og hvor du finner de.

Dashboard

På dashboard får du en automatisk markedsføringsrapport over en gitt tidsperiode, som viser blant annet: 

  • Bedriftens inntekter
  • Antall bookinger
  • Antall utleide produkter over en gitt tidsperiode
  • Mest utleide produkter 
  • Hvilke produkter du har høyest inntjening på
  • Hvilken betalingsmetode kundene dine benytter mest
  • Ordrestatuser
 

Schedule

Gir en oversikt over eksisterende ordre i en kalendervisning (velg mellom daglig-, ukentlig- eller månedlig-visning). Denne er nyttig i den daglige driften av utleiebedriften.

 

Orders

Ordremodulen gir deg en liste over eksisterende ordre, med søk og sorteringsmuligheter. Her kan du håndtere individuelle ordre og få full oversikt over hver enkelt.

 

Customers

Få full oversikt over alle registrerte kunder. Se all aktiviteten til hver enkelt kunde, se deres tidligere ordre og totale ordrebeløp gjennom deres kundeforhold. Oppdater kundens kontaktinformasjon eller legg inn rabatt på den enkelte kunden.

 

Products

Her kan du legge inn nye produkter eller redigere eksisterende produkter. 

  • Legg inn et unikt ID-nummer på produktene dine. 
  • Oppdater produktbilder, videoer og priser. 
  • Legg inn en påminnelse til deg selv for neste gang produktet skal på service, så blir du varslet i Inventory med et rødt notifikasjons-symbol.
 

I undermenyen kan du gå til Product Categories for å legge til nye eller endre eksisterende produktkategorier. Dette benyttes for å samle utleieproduktene inn i felles kategorier, slik at det presenteres på en oversiktlig måte til kundene dine. I undermenyen finner du også Coupons for å benytte deg av rabatter og gavekort.

 

Inventory

  • Spor produktene dine. 
  • Legg til nytt inventar til dine ulike lokasjoner eller se hvor stor beholdningen på hvert enkelt produkt er, se buffer og utnyttelsesgraden. 
  • I kalenderoversikten får du full oversikt over hvilke produkter som er utleid i hvilke perioder, og hvilke som er på lager og tilgjengelig for utleie. 
  • Få varsler når det er på tide med service på produktene.
 

Activities

Når du har kommet i gang med utleiebedriften din er markedsføring viktig for å bli synlig og få flere kunder. På Activities kan du publisere et nytt blogginnlegg eller aktivitet, og linke til dine eksisterende produkter for å oppfordre til å leie dem. Slik kan du jobbe strategisk med innholdsmarkedsføring.

 

FAQ

Svar på alle spørsmålene til kundene dine digitalt under FAQ-delen. På den måten unngår du å bruke tid på å svare hver enkelt kunde på de samme spørsmålene de har angående leie hos deg og produktene dine. Dette gjør at du kan skape en mer effektiv kundereise.

 

Reports

  • Last ned rapporter med oversikt over månedens transaksjoner i CSV eller XLS.
  • Generer en regnskapsfil, velg datoene for hvilken periode du ønsker og last ned en generell rapport eller en til Tripletex.
 

Settings

Company

General:

  • Legg inn all bedriftsinformasjon, som bedriftsnavn, adresse, organisasjonsnummer, ditt telefonnummer og e-postadresse. 
  • Her kan du også legge til bedriftens Sosiale Medier-profiler.
 

Email Communication:

  • Konfigurer alt av e-poster for ordrebekreftelse og kontaktskjemaer.
 

Content:

  • Publiser og rediger tekster på selve nettsiden til bedriften. 
  • Legg inn vilkår og betingelser, personvernerklæring.

Webshop

Media:

  • Legg inn bilder for å tilpasse det visuelle på din nettside.
  • Last opp bedriftens logo.
 

Static Text:

  • Legg inn overskrifter, rediger navn på linker i menyen, endre tekst på knapper.

Styling:

  • Rediger farger, logostørrelse og knapper på siden.

Extras

Integrations:

  • Se og rediger hvilke integrasjoner du benytter.
 

Notifications:

  • Legg til automatiske påminnelser som sendes ut på e-post til kunden din.
 

Go To Shop

Etter du har gjort endringer på nettsiden din kan du se den live ved å trykke på Go To Shop.

Les mer fra Sharefox Academy

Lær om hvordan du best mulig kan bruke din Sharefox administrasjonsside. I denne artikkelen finner du en oversikt over de ulike verktøyene og hvor du finner de.

Lær hvordan du benytter Settings på din adminside og bruk verktøyene til å bygge nettsiden til bedriften tilpasset deres merkevare.

I denne artikkelen skal vi se på hvordan du håndterer dine produkter på en enkel måte, legger dem inn i systemet og får bygget opp inventaret ditt. En bra produktpresentasjon er alt, så det er viktig at du vet hvordan man legger til bra bilder og film

I denne artikkelen vil du lære hvordan du kan benytte Sharefox utleiesystem til å håndtere inventar og lageret ditt, og hvordan du holder bedre oversikt ved å benytte en kalenderløsning for å se om utstyret er tilgjengelig eller utleid.

Har du noen spørsmål?

Ta kontakt med oss eller book en demo.