fbpx

Bergans øker levetiden på parkdresser med abonnement

Tekstilbransjen omstiller seg på flere måter og øker fokuset på en sirkulær økonomi. Bergans ønsker å øke levetiden på hvert enkelt produkt og har i år lansert en abonnementsløsning på parkdresser.

Del Artikkelen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Bergans of Norway er en ledende aktør innen utvikling av funksjonelt turutstyr og teknisk bekledning, og er kjent for deres turutstyr og klær i høy kvalitet. De har siden deres oppstart i 1908 hatt stort fokus på innovasjon og har de siste årene hatt en økt satsing på sirkulær økonomi. Nå nylig vant de prisen “Årets Sirkulære Bedrift i 2022” for deres gode resultater innenfor omstilling til sirkulær økonomi og som har inspirert andre med sine resultater. Som en del av satsingen rundt sirkulær økonomi, har de valgt å ta tak i problemstillingen rundt barn i vekst og hyppig skifte av størrelser. 

Bergans har med bakgrunn i dette valgt å teste ut abonnementsløsninger med et ønske om å øke levetiden til hvert produkt og tilby en bærekraftig løsning. De har nå lansert deres nye tjeneste med abonnement på parkdresser, med sharefox som underliggende utleiesystem. 

Barn vokser raskt og må ofte ha flere parkdresser i løpet av et år til de ulike årstidene. Det er gjerne kostbart å investere i dyre uteklær for en kort periode. Samtidig er det viktig at barna har gode klær som holder dem tørre og varme, og som lar dem bevege seg fritt for at de skal kunne utvikle seg. Å abonnere på uteklær kan derfor være en løsning som mange kan ha glede av.

Bergans har utviklet en tjeneste som både er en enkel løsning for travle småbarnsforeldre og ikke minst gir en mindre belastning på klimaet og miljøet. Ved å reparere dressene når det trengs mellom hver utleieperiode, og ved at flere benytter samme produkt over lengre perioder vil Bergans forlenge produktets levetid. Vi i Sharefox er svært stolte over å kunne bidra til å lansere denne tjenesten på markedet. 

Om Bergans Parkdress-abonnement

Abonnementet koster 149,- i måneden per dress, og fungerer ved at kunden bestiller en parkdress i ønsket størrelse og farge til deres barn. Når sesongskifte kommer eller når barnet har vokst ut av dressen, sendes dressen i retur og byttes til riktig størrelse og sesong for å fortsette abonnementet. På denne måten har de alltid en dress som passer barnet og årstiden. I mellomtiden reparerer, vasker og impregnerer Bergans dressen, før de sender den ut til et nytt barn. 

Når Bergans skulle lansere deres nye tjeneste med abonnering på parkdresser, valgte de å benytte Sharefox sitt system for booking og administrasjon. Med abonnementsløsningen i Sharefox kan kundene enkelt tegne abonnement på parkdress, bytte størrelser og eller styre abonnementet via “Min side”. De får i tillegg et oversiktlig ordresystem som hjelper å dem å holde oversikt over hvilke parkdresser som er utleid til hvilke kunder og hvor mange som er tilgjengelig for nye kunder. Som en del av samarbeidet er det gjort en integrasjon mot Klarna, som sammen med Sharefox håndterer løpende trekk samt at løsningen er integrert mot logistikk og business Intelligence systemene til Bergans. Sharefox sin samarbeidspartner iCORE har vært en viktig brikke for denne delen av løsningen. 

Se flere artikler her

Artikler

Bergans øker levetiden på parkdresser med abonnement

Tekstilbransjen omstiller seg på flere måter og øker fokuset på en sirkulær økonomi. Bergans ønsker å øke levetiden på hvert enkelt produkt og har i år lansert en abonnementsløsning på parkdresser.

Alt-i-en plattform – Ingen koding er nødvendig – Enkelt og raskt å komme i gang

Bygg din egen utleiebedrift nå.

Spørsmål? Ta kontakt med oss eller book en demo.